Dnes se podíváme na velmi důležitou věc pro každého podnikatele. Co to je PPC reklama a jak funguje, jsou základní otázky, které by si měl klást každý, kdo chce získat na internetu nové, relevantní zákazníky. Jak vytvořit PPC kampaň není vůbec těžké, ale pro jistotu byste to měli nechat na odbornících, kteří přesně vědí, co a jak.
Co to vůbec je?
PPC je zkratka z pay-per-click (platím za klik). To znamená, že se např. ve vyhledávači uživatelům objeví vaše reklama společně s jinými. Pokud si zvolí vás a kliknou na odkaz, zaplatíte částku, kterou jste si předem stanovili. Zobrazit se přitom může nejen na vyhledávači, ale také na partnerských webových stránkách, sociálních sítích apod.
Chcete vědět, jak to funguje? Princip je velmi jednoduchý. Spočívá v tom, že neplatíte za samotné zobrazení inzerátu v online prostředí. Platíte pouze v případě, že uživatele dostatečně zaujmete. Návštěva stránek je sice zpoplatněna, ale částku víte předem a můžete si také nastavit, kolik jste maximálně ochotni utratit. Výdaje a návratnost investice tedy máte plně pod kontrolou.
Druhy kampaní
Nejčastěji se zaručeně setkáte s PPC na vyhledávačích, které jsou také hlavním místem, kam je bude systém zasílat. Kromě toho ale máte k dispozici i jiné možnosti. Velmi oblíbená je také propagace v obsahové síti. To znamená, že se reklamy zobrazují např. v rámci zpravodajských serverů, jako je idnes.cz, novinky.cz nebo extra.cz. Zde i jinde si můžete vybrat, komu se budou zobrazovat, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.
V případě, že prodáváte produkty, můžete využít také Google nákupy nebo Produktové inzeráty na Seznamu. V každém případě můžete směle těžit také z remarketingu a dynamického marketingu, které uživatelům připomínají produkty, které si již dříve prohlíželi na vašem webu, ale přitom nedokončili proces nákupu.